درباره پیام رسان تلگرام

تلگرامتلگرام را بسیاری می‌شناسند، اما اگر نامش به گوش شما نخورده بد نیست این نوشته را که اشارتی کوتاه به امکانات آن می‌کند مطالعه نمایید.

تلگرام پیام رسانی ساده است که سرعت و امنیت انتقال پیام جز اصل‌های جدانشدنی آن می‌باشد.

این پیام رسان به دست دو برادر روس به نام  پاول دورف و نیکلای دورف ساخته شده است و آن‌ها همه امکانات موجود در آن را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

اگر دوست داشته باشید حتی می‌توانید با استفاده از آن گروه‌هایی تا دویست نفره درست کنید و به قول معروف در یک فضای مجازی با دوستان آشنایان و همکاران خود خوش بگذرانید.

در واقع این برنامه ترکیبی از ایمیل و پیامک است. برای بالا بردن امنیت خود می‌توانید سری به تنظیمات آن بزنید یا اینکه اگر مکالمه‌ای برای شما بسیار خصوصی است می‌توان از سکرت چت بهره ببرید.

شاید بپرسید مگر در چت عادی نمی‌توان از امنیت اطمینان داشت، چرا، اما در چت عادی کد گذاری از کاربر به سرور و سرور به کاربر است اما در سکرت چت کد گذاری کاربر به کاربر است.

امکان دیگری که در این پیام رسان وجود دارد این است که اگر دلتان خواست می‌توانید روی آن رمز بگذارید تا دسترسی دیگران به داده‌های شما غیر ممکن شود.

تلگرام خود را یک نرم افزار بی مرز که به هیچ کشوری تعلق ندارد معرفی کرده و گفته همگان می‌توانند از آن بهره ببرند.

برادران دورف بارها تاکید کرده‌اند که این یک برنامه تجاری نیست آنها به هیچ روی قصد بهره برداری مالی از آن را نداشته و ندارند.

این دو برادر نرم افزار خود را بسیار امن تر واتس آپ می‌دانند. همچنین آنها گفته‌اند که قصد ندارند هیچ گونه سودی از این برنامه کسب کنند و حتی قصد گرفتن آگهی‌های تجاری را هم ندارند و اگر روزی ناچار شوند، تنها از کاربران، آن هم به صورت داوطلبانه کمک دریافت خواهند کرد.

نکته جالبی که درباره این دو برادر وجود دارد این است که آن‌ها گفته اند هر کس که بتواند پیام‌های رمزینه شده تلگرام بشکند سیصد هزار دلار به عنوان جایزه دریافت خواهد کرد.

جالب است بدانید این تلگرام روزانه چیزی نزدیک به یک میلیارد پیام را برای پنجاه میلیون کاربر خود جابه جا می‌کند که هر آن بر این آمار خیره کننده افزوده می‌شود.

این که اگر بگوییم هرجا که پای اینترنت به میان می‌آید ردی از ایرانی‌ها نیز وجود دارد پربیراه نگفته‌ایم نمونه بارز آن در همین پیام رسان است.

نزدیک به یک سوم کاربران تلگرام یعنی سیزده میلیون نفر ایرانی هستند. آنقدر تلگرام برای ما خوشایند بود که به سرعت وایبر را به دست فراموشی سپردیم.

چیزی که در مورد تلگرام به سادگی نمی‌توان از کنارش گذشت استیکرهای بسیار جالب و دوست داشتنی آن است و این که خود شما نیز می‌توانید ابتکار عمل را در دست گرفته و استیکر بسازید.

باید در این برنامه حواستان باشد که به چه کسی پیغام می‌دهید زیرا امکان ریپورت کردن در اختیار همگان است و ممکن است مدتی از فرستادن پیام محروم شوید.

اگر شما فردی هستید که دوست دارید بعضی کارها را پنهانی انجام دهید نگران نباشید، تلگرام به شما کمک می‌کند. نوعی ویژگی در این نرم افزار وجود دارد که کمک می‌کند که رفت و آمدهای خود را به صورت پنهانی انجام دهید و هیچ کس متوجه متوجه آنلاین بودن و رفت و آمد شما نشود.

 اگر روری تصمیم به ترک این پیام رسان گرفتید به سادگی می‌توانید کاربری خود را پاک کنید.

برچسب شده در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *