به یاد استیو جابز

استیو جابزاز دیرباز همیشه کسانی وجود داشته‌اند که در کار و پیشه خود نسبت به دیگران سرآمد بوده‌اند و همین موضوع باعث جاودانه شدن نام آن‌ها شده است.

در جهان امروز با توجه به رشد چشمگیر و پرشتاب موجود برخی بوده‌اند که پیشرفت وام دار زحمت‌های آن‌ها بوده است.

نمونه بارز آن می‌توان از استیو جابز پیشرو فن‌آوری اطلاعات نام برد. کسی که با نوآوری‌هایش دریچه‌ای نو را به سوی خوشبختی بشر گشود و بسیاری به شگفتی وا داشت.

استیو جابز که دانشجویی انصرافی بیش نبود، توانست با دست خالی و با تکیه بر توانایی‌های فردی راهگشای مسیری باشد که هم اکنون بسیاری در آن گام بر می‌دارند.

استیو جابز باور داشت که گوشی موبایل باید کوچک باشد و گفت شاید یک گوشی بزرگتر مشکلات آنتن دهی آیفون را برطرف کند اما هیچ کس یه گوشی بزرگ نمی‌خرد، جمله‌ای که بعدها دستمایه سامسونگ قرار گرفت.

جابز اعتقاد داشت آی‌پد‌ها هنوز بزرگ هستند و درست یکسال پس از مرگ وی اپل تصمیم گرفت تا مینی آی‌پدی را روانه بازار کند که نه دهم اینچ از تبلت هفت اینچی خودش بزرگتر بود .

جابز همیشه عادت داشت نام‌های عجیب و غریب انتخاب کند. وی مکینتاش را ابتدا بایسیکل نامید که البته با آن موافقت نشد و استیو نیز پافشاری نکرد.

 نکته بعدی این بود که جابز ارادت خاصی به کارخانه سونی داشت و به این شرکت پیشنهاد داده بود که سیستم عامل مکینتاش روی وایو نصب شود.

جابز میانه خوبی هم با رنگ سپید نداشت اما بعدها طراح اپل توانست وی را متقاعد کند که به رنگ سپید صدفی رضایت بدهد.

هنوز شما اگر در مغازه های فروش محصولات اپل بروید جای یک چیز خالی است و آن کنترل جادویی تلویزیون است که جابز می‌خواست تولید کند اما پس از مدتی منصرف شد.

جابز خیلی روی بهره‌وری فرزندانش از فن‌آوری حساس بود و در پاسخ به یک خبرنگار گفته بود در خانه برای این کار محدودیت‌هایی ایجاد کرده است.

شاید اگر جابز زنده بود آرزویی که بسیاری هنور در حسرت آن هستند برآورده می‌شد و آن وای‌فای رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *