وقتی ربات‌ها می‌تازند

چندان دور نخواهد بود روزی را که شاهد خواهیم بود کیوسک‌های سفید رنگی با نماد سلامت در اکثر خیابان‌ها و کوچه‌ها و محله‌ها و پارک‌ها و مدارس نصب می‌شوند.

اگر سر یا دل‌مان درد می‌کند، یا جراحتی داریم یا هر درد و بلای دیگر بهتر است برای مداوا سری به این کیوسک‌های متعدد بزنیم.

درون این کیوسک‌ها یک صندلی راحتی وجود دارد که در صورت لزوم تبدیل به تخت‌خواب می‌شود. یک ربات لاغر بدون سر که پنج شش‌تا دست دارد بی‌حرکت و خاموش گوشه‌ای ایستاده است.

همینکه روی صندلی می‌نشینیم ربات روشن می‌شود و با زبان و لهجه و شخصیت محبوبمان به ما خوش می‌گوید و بی‌حرف اضافه شروع به درمان می‌کند.

برای اینکه یک فرد یک پزشک متبحر شود نیاز به حدود سی سال زمان و آموزش و تجربه و هزینه بسیار است. اما یک ربات پزشک را می‌شود در کمتر از یک ساعت ساخت.

یک ربات، چه پزشک باشد، چه کارگر، چه راننده با بیشترین دقت و کمترین خطا و ساعات بیشتر و مهم‌تر از همه بطور رایگان و با وجدان کاری ۱۰۰ درصد کار می‌کند و آنکه این وسط بیکار می‌شود ما هستیم.

پیش بینی می‌شود در چند سال آینده ربات‌ها چند میلیون فرصت شغلی را تصاحب کنند. فناوری به سرعت پیش می‌رود و ربات‌ها بسرعت تکامل می‌یابند و بهتر و برتر از انسان‌ها آماده خواهند شد تا تمامی کسب و کارها را بدست گیرند و چندان دور نخواهد بود که ربات‌ها ربات‌ها را طراحی و تولید کنند.

آن روز چه بر سر این دنیا و انسان‌های بیکار خواهد آمد؟
به یقین ربات‌دولت‌ها با کمک متخصصان و نیروی کار قدرتمندشان فقر را از بین می‌برند و غذا و مسکن و امکانات بسیاری را بطور رایگان در اختیار بشر قرار داده و طبیعت را نجات خواهند داد.

به احتمال بشر بیکار در آن روز انگیزه‌ای نخواهد داشت تا درس بخواند یا مهارتی بیاموزد. بشر در آن روز نیازی به فکر کردن نخواهد داشت و زندگی آن‌ها توسط ربات‌ها برنامه ریزی و اداره خواهد شد.

به احتمال حجم مغز بشر سال به سال کوچکتر می‌شود و به احتمال روزی ربات‌ها به این نتیجه‌گیری و اجماع خواهند رسید که کار آدم‌ها تخریب و اتلاف انرژی است و دنیا نیازی به این جماعت ندارد و بدون آدم‌ها دنیای بهتری خواهیم داشت!

برچسب شده در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *