نهاوندیان: خوشحالی مردم از افزایش صادرات کالا

محمد نهاوندیان که به نمازجمعه رفته بود در سخنرانی پیش از خطبه گفت: بسیاری از خوشحالی مردم ناراحت می‌شوند زیرا مردم هنگامی که می‌بینند صادرات کالا بر صادرات نفتی پیشی گرفته است خرسند می‌شوند.

به گزارش ایرنا محمد نهاوندیان گفت سال‌ها بود که کشورهای همسایه از سفره های گازی مشترک استفاده می کردند و ما جامانده بودیم اما حالا می بینیم سرعت ما از انها نیز فراتر رفته است و این خود باعث خوشحالی مردم می شود.

وی گفت همانگونه که حقوق هسته ای عزتمندانه حاصل شد در صنعت نفت نیز کسی نتوانست ما را محدود کند و به زودی به بازارهای جهانی رسیدیم.

وی افزود با وجود کاهش قیمت نفت درصد رشد اقتصادی به چهار رسید و این یعنی موفقیت.

وی اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد برون گرای درون زا نامید که عدالت را همراه خود دارد.این درحالی است که رشد اقتادی بزرگترین قدرت های جهانی منفی بود اما ما توانستیم به رشد مثبت برسیم.

وی ادامه داد ذخایر گندم بیش از هفت ماه است در حالی که این رقم در گذشته تنها بیصست روز بوده است.با وجود اینکه بسیاری کوشیدندبه امنیت غذایی ما آسیب بزنند اما نتوانستند و این یعنی موفقیت.

نهاوندیان در بخشی دیگر از سخنانش گفت: توانسته ایم به جایی برسیم که تراز تجاری ما مثبت شده است و در گامی به جلو راه را برای راه اندازی کارخانه ها هموار کرده ایم واین یعنی اشتغال برای جوانان.

برچسب شده در:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *