خودروی ون جایگزین اتوبوس‌های شهر یاسوج می‌شود

محمدعلی جاوید در یاسوج، اظهار داشت: شهر یاسوج ظرفیت داشتن سازمان اتوبوسرانی را ندارد و به همین دلیل انحلال این سازمان به واحد کوچکتری در دستور کار شهرداری است.

وی عنوان کرد: اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی یاسوج در حالی طبق وظیفه ذاتی باید به تمامی شهروندان خدمات دهی کند ولی بیشتر در اختیار دانشگاه‌ها هستند در حالی تامین وسیله ایاب و ذهاب مدارس و دانشگاه‌ها با خودشان است.

جاوید با بیان اینکه نباید به شهر یاسوج نگاهی همانند شهرهای بزرگ همچون شیراز و اصفهان داشت، افزود:  شهر یاسوج به خاطر محدودیت‌هایی از جمله تمرکز نقطه‌ای، محدودیت خیابان‌ها و همچنین عدم استقبال مردم از اتوبوس ها باید به فکر جایگزین های مناسب‌تری باشیم.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: یکی از بهترین پیشنهاد‌ها می‌تواند فعال کردن ون‌ها در همه محله‌ها باشد چرا که هم حمل و نقل را آسان تر می‌سازد و هم به دلیل ظرفیتی که دارد سریع تر تکمیل شده و از این بابت در وقت مردم هم صرفه جویی قابل توجهی صورت می‌گیرد.

جاوید تصریح کرد: وظیفه ذاتی شهرداری خدمت رسانی حداکثری به مردم در راستای اختیارات و وظایف مصوب است که هم اکنون فراتر از آن خدمت رسانی می‌کند.

وی با اشاره به هزینه‌های بسیار خدمات شهری در یاسوج، گفت: متاسفانه عوارض واصله از مردم کفاف و جوابگوی خدمات شهری نیست و خدمت رسانی خوب و در خور مرکز استان نگاه ویژه دیگر دستگاه ها بالاخص استانداری استان را می‌طلبد.

جاوید عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نادیده گرفتن بخش‌هایی از قانون بالاخص در مصرف عوارض، شهرداری دچار مشکلاتی شده که نمود این مساله را به وضوح در رابطه با کارکنان خدماتی شهرداری میتوان دید، که برای برون رفت از این دغدغه طبق قانون مبلغ تمام شده جمع آوری،حمل و دفن زباله ها باید از مردم و دستگاه ها اخذ و به حساب شرکت های خدمت رسان و نهایتاً کارگران شهرداری در حوزه مدیریت پسماند ها قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: تاکنون این قانون نادیده گرفته می‌شد و همین موضوع تاخیرهایی در ارائه حقوق و مزایای این عزیزان به وجود آورده بود که  با لحاظ این قانون در ابتدای سال 1394 شاهد خدمت رسانی بهتر به مردم در وهله اول و پرداخت‌های به موقع به خدمت گزاران مردم در حوزه پسماند در شهریاسوج در وهله بعد هستیم.

جاوید بیان کرد: بخش زیادی از زباله‌ها توسط ادارت و شرکت‌های خصوصی و دولتی ایجاد می‌شود که آنها باید نسبت به بی‌خطر ساختن آن‌ها و تقبل هزینه‌های حمل و دفن آن‌ها به شهرداری طبق قانون مصوب از مجلس اقدام کنند که این مهم نیز تا کنون نادیده گرفته می‌شد.

وی افزود: در مورد افزایش سرانه فضای سبز در یک‌سال گذشته بیش از یک متر این سرانه را افزایش داده‌ایم و تا پایان کار شورای شهر اخیر این روند با احداث پارک‌ها و ترمیم و اصلاح فضای سبز شهر هم توسط شهرداری و هم در پارک‌های محله‌ای از ابتدای سال 94 با کمک مردم و پیمانکاران ادامه دارد.

منبع خبر:

خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *