اعزام نخسین مسافران سفر بی بازگشت به مریخ

سفر بی بازگشت به مریخ

اعزام نخسین مسافران سفر بی بازگشت به مریخ

مدتی قبل بود که برای نخستین بار ایده سفر به مریخ مطرح شد سفری که قرار است بدون بازگشت باشد و مسافران آن باید مرگ قطعی خود را بپذیرند مرگ در یک سیاره دیگر !!شاید در نگاه اول این ایده احمقانه به نظر برسد اما برای پیشرفت علم همچین ایده هایی بسیار مفید می باشد.در همان روز اول اعلام این شرکت مبنی بر ثبت نام علاقه مندان برای سفر به مریخ هزاران نفر که علاقه به این سفر داشتند در محل ثبت نام حاضر شدند اتفاقی که پیشبینی نمی شد.

الون ماسک مالک شرکت اسپیس ایکس در سخنرانی اخیر خود که در آن جزئیات بیشتری درخصوص اعزام نخستین گروه از مسافران این شرکت به مریخ مطرح شد، اعلام کرد که این افراد باید احتمال پایان یافتن زندگی شان در سیاره سرخ را هم مد نظر قرار دهند.

اسپیس ایکس اعلام کرده که طی ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده قصد دارد حدود یک میلیون انسان را راهی مریخ کند. این سفرها با استفاده از سیستم پیشرفته حمل و نقل فضایی موسوم به ITS صورت خواهد گرفت که ماسک در سخنرانی اخیرش به آن پرداخته است.

این فضاپیما نوعی سیستم فضایی است که تاکنون نمونه ای از آن ساخته نشده است.بر اساس چشم اندازی که مالک اسپیس ایکس ترسیم کرده است حداقل هزار فضاپیما از نوع ITS که هر یک بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ مسافر در خود جای داده اند به طور همزمان راهی مریخ خواهند شد. این پروازها از مدار زمین صورت می گیرد.با این حال وی به این واقعیت هم اشاره دارد که قرار نیست همه چیز بر اساس برنامه ریزیهای از پیش صورت گرفته به پیش رود.

ماسک در این خصوص می گوید: فکر می کنم نخستین سفرها به مریخ واقعا بسیار خطرناک باشد. در این سفرها احتمال مرگ بالا خواهد بود. ماسک با اشاره به این واقعیتها توصیه نمی کند که کودکان در این پروازها راهی مریخ شوند.
وی همچنین گفت: اساسا با یک پرسش مهم روبرو هستیم: آیا برای مردن آمادگی دارید؟ اگر پاسخ مثبت است پس شما می توانید یکی از نامزدهای سفر به مریخ باشید.

باید منتظر ماند تا آخرین آژمون های لازم برای فرستادن متقضیان انجام بگیرد و سپس مهم ترین سفر انسانی تاریخ دنیا صورت بگیرد سفری که بازگشتی نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *