تاثیر زنجبیل بر سلامت پوست

تاثیر زنجبیل بر پوست

تاثیر زنجبیل بر سلامت پوست

سلامت و زیبایی پوست صورت یکی از مهم ترین اجزای زیبایی هر فرد به حساب می آید و به همین دلیل افراد بسیار به این قسمت از بدن خود اهمیت می دهند و به دنبال راه های مختلف برای افزایش سلامت و زیبایی پوست صورت خود می باشند.یکی از راه های بسیار مفید برای این امر مصرف زنجبیل می باشد.این گیاه تاثیر جادویی بر سلامت پوست شما دارد و شما را زیباتر جلوه می دهد.

روند پیری پوست را کند می‌کند:

مصرف روزانه زنجبیل یا افزودن آن به مواد غذایی برای مقابله با پیری پوست مؤثر است. زنجبیل از مشکلات متعددی ازجمله پیری پوست جلوگیری می کند.

آکنه و جوش را برطرف می‌کند:

اغلب پمادها و قرص‌های ضد جوش و آکنه باعث خشکی پوست می‌شود. زنجبیل باکتری‌هایی را که به آکنه و جوش منجر می‌شود از بین می‌برد. کمپرس با دمنوش زنجبیل روی قسمت هایی که جوش و آکنه ایجاد شده، حتی برای افرادی که پوست حساس دارند بسیار مفید است.

باعث شادابی پوست صورت می‌شود:

ماساژ دادن پوست صورت با دمنوش زنجبیل به حالت چرخشی باعث تسریع گردش خون می‌شود و در پی آن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به سلول‌های پوست می رسدو درنتیجه پوست شاداب می‌شود.

سوختگی‌های خفیف را التیام می دهد:

سوختگی خفیف را با دمنوش زنجبیل بشویید تا باکتری‌ها از بین برود و پوست آسیب‌دیده دچار عفونت نشود.

اسکارهای کم‌رنگ را رفع می کند:

درمان خانگی متعددی برای کم‌رنگ کردن اسکارهای تیره(علامت جای زخم) وجود دارد ازجمله استفاده از لیموی تازه ، شیر و … اما برای رفع اسکارهای کم‌رنگ باید به مدت یک هفته برش‌های نازک از زنجبیل را روی اسکار ببندید و بگذارید به مدت 40 دقیقه بماند.

شما عزیزان می توانید با استفاده مرتب از زنجبیل از فواید زیاد این گیاه جادویی بهره مند شده و پوست زیبا و سالمی را داشته باشید.

منبع: روزنامه خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *