دوستی خیابانی دختر 11 ساله جنجال آفرید

دوستی خیابانی دختر 11 ساله

دوستی خیابانی دختر 11 ساله جنجال آفرید

تربیت فرزندان بسیار اهمیت دارد و میتواند چگونگی رفتار آن ها در جامعه را مشخص کند به خصوص به هنگام تولد فرزند دوم باید توجه ویژه ای به فرزند بزرگ تر شود تا او به اشتباه نیفتد و به دنبال راهی برای جبران محبت از دست رفته نباشد.

دختر 11 ساله ای که به با پسری 17 ساله دوست شده بود علت این امر را توجه نکردن والدینش به او بعد از تولد خواهرش عنوان کرد.

روز به روز بدتر و بهانه گيرتر مي شد. من و شوهرم واقعا نمي دانستيم با اين بچه ناسازگار چه کار کنيم و تصور مي کرديم او نسبت به خواهر کوچکش حسادت مي کند به همين خاطر برايش هديه و کادوهاي زيادي مي خريديم،

اما هيچ نتيجه اي نگرفتيم تا اين که چند روز قبل فهميدم او با پسري جوان ارتباط تلفني دارد. با روشن شدن اين واقعيت تلخ سرم سوت کشيد و دنيا جلوي چشمانم تيره و تار شد.

شيرين که متوجه شده بود فهميده ام مرتکب چه اشتباهي شده است و فکر مي کرد مي خواهم تنبيهش کنم به طور مرموزانه اي ناپديد شد و غيبت ۱۰ ساعته او قلب من و شوهرم را به درد آورد.

نمي دانم چرا دختر ۱۱ ساله ام…؟. پس از اظهارات زن جوان دختر بچه ۱۱ ساله اش در گفت وگو با کارشناس اجتماعي کلانتري ۱۸ مشهد اظهار داشت: تا قبل از تولد خواهر کوچولويم بابا و مامان من را خيلي دوست داشتند و در کنارشان مي خوابيدم.

اما آن ها خيلي چيزها را رعايت نمي کردند و وقتي مي ديدم به همديگر ابراز محبت و علاقه مي کنند احساس بسيار بدي نسبت به هردويشان پيدا مي کردم و عذاب مي کشيدم.

من حتي از نوع لباس پوشيدن بابا و مامانم در خانه بدم مي آمد و وقتي که آن ها فيلم هاي زشت ماهواره اي تماشا مي کردند خيلي ناراحت مي شدم. بابا و مامان نمي دانستند که من ديگر بزرگ شده ام و فکر مي کردند هنوز هم بچه هستم. شيرين پس از مکث کوتاهي افزود: از مدتي قبل با برادر همکلاسي ام که ۱۷ ساله است دوست شدم و روزي که مامانم متوجه شد چه اشتباهي کرده ام از خانه فرار کردم ولي چون نمي دانستم کجا بايد بروم توي يک پارک نشسته بودم و گريه مي کردم که پليس مرا پيدا کرد و… .

«حميد نجات» دکتراي روان شناسي و مشاور خانواده در اين باره مي گويد: فطرت آدم ها به طور کلي پاک است و در بحث رفتارها و آسيب هاي اجتماعي اين قضيه کاملا تاييد شده است. اين که دختري ۱۱ ساله چنين تجربه اي دارد بايد ببينيم ايراد رفتاري پدر و مادرش چه بوده است، اين استاد دانشگاه گفت: ۲ عامل «تحريک و ارضا نشدن نيازهاي رواني» علت بروز چنين رفتارهايي در شيرين شده است.

در واقع فردي که تجربه اي از رابطه زناشويي ندارد با ديدن يا شنيدن کنجکاو مي شود و احتمال اين که بخواهد اين تجربه را به دست بياورد زياد است. لذا به والدين توصيه مي شود اجازه ندهند فرزندشان از همان سال هاي نخست زندگي در اتاق آن ها بخوابد.

همانگونه که گفته شد والدین باید توجه زیادی به تربین فرزندان خود داشته باشند و از انجام رفتارهایی که مناسب سن فرزندشان نیست خودداری کنند و سعی کنند روابط شخصی خود را دور از چشم فرزندان انجام دهند تا فرزندانشان به راه اشتباه وارد نشوند.

 

صبح خراسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *