2500 زوج دانشجوی خراسان رضوی به شمال اعزام می شوند

مسوول ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی گفت: دو هزار و 500 زوج دانشجویی ساکن در این استان به شمال اعزام می شوند.

مهدی غلامی افزود: برنامه اعزام این زوج های دانشجویی به شهرهای شمالی در قالب سفر سه روزه از اردبیشهت ماه سال آتی آغاز می شود.

وی اظهار داشت: زوج های دانشجوی سایر استان های کشور غیر از استان خراسان رضوی هر ساله به مشهد مقدس مقدس اعزام می شوند که هم اکنون اعزام 30 هزار زوج دانشجو از سراسر کشور در سال 1392 همچنان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بالاترین آمار جمعیت دانشجویی مربوط به استان تهران است، افزود: بعد از استان تهران به ترتیب خراسان رضوی و اصفهان بیشترین جمعیت دانشجویی را به خود اختصاص داده اند.

غلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ازدواج دانشجویی خراسان رضوی گفت: در این جشنواره که از ابتدای مهرماه امسال آغاز و اختتامیه آن به تازگی برگزار شد، دانشجویانی که از مهر سال گذشته تا پایان مهر امسال ازدواج شان به ثبت رسیده، شرکت داشتند.

وی محورهای این جشنواره را شامل برنامه های زیارتی، آموزشی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: زوج های دانشجویی که حداقل 40 درصد آزمون های دوره های آموزشی این جشنواره را کسب کرده باشند، به شمال اعزام می شوند.

به گفته وی، فراگیری بنیان های روانی زن و مرد و تغییر نگاه زوج ها از فردیت به زوجیت و مدیریت روابط جنسی از جمله برنامه های آموزشی ارایه شده در این جشنواره است.

مسوول ستاد ازدواج دانشجویی خراسان رضوی در ادامه گفت: در این جشنواره بیش از یک هزار و 600 دانشجوی مجرد اعم از پسر و دختر هم شرکت داشته اند.

غلامی روابط قبل از ازدواج و تأثیر آنها در ازدواج، معیارهای انتخاب همسر و تشخیص بلوغ فردی،اقتصادی، اجتماعی و جنسی در فرد را مهم ترین مباحث آموزشی برای دانشجویان مجرد عنوان کرد.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *