کشف پنج هزار تخلف در بازار کهگیلویه و بویراحمد/ بازرسان امنیت ندارند

داریوش دیودیده بعدازظهر دوشنبه در نشست شورای تعزیرات استان افزود: پنج هزار تخلف به ارزش ۳۸ میلیارد ریال در این بازرسی های کشف شده است.

وی بیان کرد: عمده تخلفات صنفی، گران فروشی، عدم درج قیمت، ارائه ندادن صورت حساب، قاچاق کالا و عرضه خارج از شبکه کالا بوده است.

دیودیده تصریح کرد: باید برخوردها با این واحدها جنبه بازدارندگی داشته باشد تا از تکرار تخلفات جلوگیری کند.

وی عدم امنیت بازرسین را از مهمترین مشکلات در این عرصه عنوان کرد و بیان داشت: بازرسین این سازمان برای بازرسی از صنوف با مشکل مواجه می شوند.

دیودیده عدم حضور میدانی برخی دستگاهها در کنترل بازار و نبود گشتهای مشترک را از مهمترین مشکلات در این زمینه بیان کرد.

وی همچنین یادآور شد: مسئله نان به صورت ویژه در دستور کار این سازمان قرار گرفته و با متخلفین در کمترین زمان برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: نصب پارچه نوشته در سالهای اخیر مرسوم نبوده اما در خصوص نانوایی ها اعمال شده و واحدها متخلف پلمپ می شوند.

سرپرست تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: با راه اندازی و فعال شدن دولت الکترونیک در این اداره کل پرونده های مربوط به تخلفات صنفی به طور دقیق ثبت و ضبط می شود تا روند رسیدگی به آنها شتاب گیرد.

رضا زیرایی افزود: یکی از تخلفات صنفی که بیشتر در کهگیلویه و بویراحمد مورد رسیدگی بازرسان اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان قرار می گیرد نصب نشدن برچسب قیمت بوده و مواردی از قبیل کیفیت نامطلوب و کم فروشی کمتر مورد توجه آنان است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با اداره کل تعزیرات حکومتی این استان، بیان کرد: این امر نظارت دقیق تر بر بازار استان را به دنبال دارد.

زیرایی اظهار کرد: پیگیری ها و رایزنی های لازم برای استقرار تعدادی مامور نیروی انتظامی در اداره های تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد به منظور مقابله مطلوبتر با انواع تخلفات صنفی در این استان انجام شده است.

منبع خبر:

خبرگزاری مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *