سلفی جدید و زیبای ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

سلفی جدید و زیبای ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی بازیگر مشهور و سرشناس ایرانی با بازی در فیلم دختری با کفش های کتانی به اوج شهرت رسید و با سریال شهرزاد دوباره هنر بازیگری اش را به رخ همگان کشید و به تازگی به همراه شهاب حسینی در فیلم فرشونده ساخته ی اصغر فرهادی هم بازی کرده است و همراه آنها درجشنواره کن حاضر شد.

ترانه علیدوستی دارای یک دختر به نام حناست و زندگی شخصی آرام و دور از جنجال رسانه ها را می گذراند و بیشتر عکس هایی از خودش و یا دخترش را در صفحه ی اینستاگرامش به اشتراک می گذارد.

 

ترانه علیدوستی بازیگر کشورمان عکس جدیدی از خودش را منتشر کرد.این بازیگر 33 ساله در این عکس در اتومبیلش دیده می شود.ترانه علیدوستی نوشت:

 

*****

 

سلفی های من هم که یا ماشین، یا آسانسور

سلفی جدید و زیبای ترانه علیدوستی

بازی بی نظیر ترانه علیدوستی در سریال شهرزاد تحسین طرفدران و حتی منتقدان را برانگیخت.این بازیگر تاکنون در آثارفاخری ایفای نقش کرده است و قطعا یکی از بهترین بازیگران زن ایرانی است و باید منتظر جوایز بین المللی او نیز باشیم.

ترانه علیدوستی (زاده ۲۲ دی ۱۳۶۲، تهران) بازیگر سینما و تئاتر، دوبلر و مترجم اهل ایران است.

ترانه تاکنون توانسته عناوین متعدد سینمایی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن، پنجاه و پنجمین جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس، جایزه بهترین بازیگر زن، جشنواره فیلم آسیایی و عربی اوسیان سینه فن و سیمرغ بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم فجر را کسب کند.
او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

او به زبان انگلیسی مسلط است و در زمینه ادبیات هم فعالیت دارد و مترجم آثار ادبی است.او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دوره برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، تألیف آلیس مونرو کسب کرد.

ترانه علیدوستی در ویژه نامه شماره ۱۰۰ ماهنامه «صنعت سینما» که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد،همچنین در سال ۱۳۹۰، ماهنامه سینمایی فیلم او را به عنوان بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب کرد.

منبع:سیمرغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *